الکوریتم پاندا گوگل چیست؟

۲ بازديد

الگوریتم پاندا یکی از معروف ترین الگوریتم های سئو گوگل است که در سال  2010 ارائه شد و  صفحات با محتوای بی کیفیت باعث نارضایتی بسیاری از کاربران شده و اعتراضات زیادی را در پی داشت را جریمه می کند. همین امر کارکنان گوگل را به فکر ایجاد یک الگوریتم مفید به نام پاندا انداخت. هدف این الگوریتم افزایش رتبه سایت های دارای محتوا با کیفیت و منحصر به فرد، و کاهش رتبه سایت های دارای محتوای بی کیفیت  و کپی بود.

چرا الگوریتم پاندا ایجاد شد؟

پیش از به وجود آمدن الگوریتم پاندا، از سئو به عنوان حرفه ا‌ی بدنام یاد می شد. هر روز بیشتر از قبل، سایت‌هایی با محتوای نامربوط و کپی با محتوای بی‌کیفیت در نتایج جستجو بالا می‌آمد و کم کم تعداد آن ها به شدت بالا گرفت. برای مبارزه با این سایت‌های اسپم، گوگل نیازمند آپدیت جدیدی در الگوریتم‌‌های جستجویش بود.

هدف اصلی پاندا بهبود تجربه‌ی کاربران و حذف صفحات اسپم از نتایج جستجو بود. پاندا این کار را با جریمه کردن سایت‌های بی‌کیفیت و امتیاز دادن به سایت‌هایی با محتوای خوب و باکیفیت انجام می‌داد. در آپدیت‌های بعدی پاندا عوامل دیگری مانند اعتبار وبسایت، طراحی، سرعت بارگذاری و رابط کاربری نیز مورد توجه قرار گرفت. پاندا همزمان با تلاش برای ارائه نتایج بهتر و هرچه دقیق‌تر شروع به مبارزه با سایت‌های بی کیفیت هم کرد و رتبه آنها را در نتایج جستجو کاهش داد.

فاکتورهای الگوریتم پاندا چیست؟

  • الگوریتم پاندا هر محتوای کپی و بی کیفیت را جریمه میکند. خب اگر شما یه محتوا کپی از یک وب سایت دیگر داشته باشید پاندا میگوید یک وب سایت دیگر زودتر عین این محتوا را دارد پس چرا باید این صفحه هم در نتایج بالا قرار بگیرد؟ از طرف دیگر اگر یک صفحه با محتوای بی کیفیت داشته باشید و کاربر وارد سایت شما شود و شما نتوانید رضایت وی را جلب کنید خط قرمز گوگل یعنی رفع نیاز کاربر را رد کرده اید و قطعا از نظر گوگل سزاور جریمه شدن هستید. بیاید جزئی تر به انواع محتوایی که پاندا جریمه می کند بپردازیم:
  • محتواهای کوتاه

  • محتواهای تکراری

  • محتوای متفاوت از عنوان

  • کشاورزی محتوا

  • تبلیغات بیشتر از محتوا

چطور متوجه شویم که توسط الگوریتم پاندا جریمه شده‌ ایم؟

یک نشانه جریمه احتمالی پاندا، افت ناگهانی میزان بازدید ارگانیک یا افت رتبه‌بندی وب‌سایت است که البته باید از تاریخ آپدیت الگوریتم پاندا شروع شده باشد.

نکته حائز اهمیت این است که عوامل زیادی می‌توانند به رتبه‌بندی سایت و میزان ترافیک آن آسیب وارد کنند؛ بنابراین نمی‌توان هر افت رتبه یا افت ترافیکی را به جریمه پاندا نسبت داد. برای مثال:

ظهور یک رقیب در بازار تجاری شما هم ممکن است منجر به افت ترافیک در سایت شما شود. در این حالت باید ببینید چه کسی پیشگام شده و جلوتر از شما در مارکت در حرکت است.

گاهی نیز افت رتبه یا بازدید به دلایل فصلی یا تغییر شرایط رخ می‌دهد. برای مثال لوازم گرم کننده در فصل‌های سرد سال طرفدار کمتری دارد و کمتر سرچ می‌شوند. برای اطمینان بهتر است گوگل سرچ کنسول را برای موارد گزارش شده بررسی کنید.

حتی ممکن است یک آپدیت کاملاً متفاوت ظهور کرده و باعث افت رتبه شما شده باشد که هیج ربطی به الگوریتم پاندا نداشته باشد.

جریمه در الگوریتم پاندا به صورت site-wide است. یعنی حتی اگر بخش کوچکی از سایت شما محتوای ضعیف، نامعتبر یا مزرعه محتوا داشته باشد کل سایت مشمول جریمه خواهد شد.

سخن آخر

الگوریتم های پاندا یکی از چارچوب ها و قوانین های گوگل است. با داشتن تسلط بر روی این الگوریتم ها و سئو، می توانید رتبه ای عالی برای صفحه خود کسب کنید. اگر تازه با سئو آشنا شده و به دنبال یادگیری و تسلط بر روی آن هستید، می توانید با خدمات سئو حرفه ای ویکی دمی وبسایت خود را بهینه کرده و برای اطلاع از تعرفه سئو با ما تماس بگیرید.

خدمات سئو و بهینه سازی سایت

۲ بازديد

سئو سایت یکی از مهمترین اقداماتی است که بعد از طراحی یک وب سایت باید شروع به  انجام آن کنید. ما در شرکت ویکی دمی آماده هستیم تا بهترین سئو وبسایت ممکن را در اختیار شما قرار دهیم و به شم کمک کنیم تا کسب و کار خود را در کوتاه ترین زمان ممکن روتق بخشیده و گسترش دهپد.

خدمات سئو، یا SEO، یا خدمات بهینه سازی سایت، همگی به یک معنا بوده و توسط شرکت خدمات تخصصی سئو انجام می شوند. امروزه بسیاری از افراد و شرکت ها با توجه نیاز خود جهت تبلیغات نیازمند هستند تا در موتورهای جستجو مثل گوگل در ردیف های بالا دیده شوند. هنگامی یک وب سایت در در کلمات کلیدی خود در جایگاه های بالای موتورهای جستجو قرار گرفت نیازمند آن است تا جایگاه خود را حفظ نماید.

انجام خدمات سئو ویکی دمی، شما را به رتبه های اول گوگل می رساند و باعث افزایش ترافیک ارگانیک آن می شود. این خدمات در 3 پکیج با امکانات گوناگون، خدمت شما ارائه شده است. در نظر داشته باشید که ما در جهت کمک به ارتقا سطح سئو وبسایت های گوناگون، مناسب ترین قیمت را در ارائه خدمات خود لحاظ کرده ایم.

ما خدمات خود را به صورت سئو تضمینی سایت ارائه داده و توضیحات هر کدام از خدمات به صورت اختصاصی در همان بخش قرار داده شده است. به عنوان مثال در خدمات بهینه سازی سایت به صورت تضمینی، ما تمامی کلمات مد نظر شما را به صفحه اول گوگل می رسانیم و چنانچه بنا به هر دلیلی این اتفاق رخ نداد تمامی هزینه های شما به صورت کامل به شما برگشت داده خواهد شد.

خدمات سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟

خیلی از ما درباره سئو و بهینه سازی سایت شنیده ایم اما نمیدانیم دقیقا چیست!! زمانیکه ما یک عبارت کلیدی را جستجو می ‌کنیم، بعضی از سایت ‌ها درصفحه اول نتایج جست و جو نشان داده می‌شوند، بعضی دیگر در صفحات بعدی و حتی بعضی از وبسایت ها، اصلا در نتایج حضور ندارند. در این نقطه است که به اهمیت سئو بیشتر از قبل پی میبریم و جهت سئوی سایتمان اقدام می کنیم. با این کار می توانیم در حوزه کاری خود از تمامی رقبا پیشی بگیریم و در صدر نتایج جست و جو قرار بگیریم. این یعنی اوج لذت در یک کسب و کار!!

به طور کلی، خدمات سئو به مجموعه فعالیت ها و کارهایی گفته می شود که متخصص سئو یا تیم سئو بر روی سایت شما انجام می دهند تا از نظر کاربران و موتورهای جست و جو به یک سایت ایده آل تبدیل شوید. در نتیجه، روز به روز رتبه سایت تان در کلمات مرتبط با حوزه کاری تان بهبود می یابد و به صفحه اول گوگل راه پیدا می کند. این خدمات می تواند شامل انالیز سئو شما و رقبا، بررسی سئو داخلی (on-page seo)، بررسی سئو خارجی (off-page seo)، بررسی سئو تکنیکال، یافتن عبارات کلیدی متناسب با نوع فعالیت شما، و در نهایت تدوین یک استراتژی سئو حرفه ای برای رسیدن به هدف خواهد بود.

ویکی دمی ارائه دهنده خدمات سئو برای کلیه کسب و کارها در ابعاد مختلف است و با انجام به روز ترین خدمات seo می تواند چشم انداز کسب و کار شما را به کلی تغییر دهد. یادتان نرود خدمات seo سایت یک فرایند مدام بوده و مادامی که وب سایت ها وجود دارند می بایست این فرآیند وجود داشته باشد.

از یک آژانس خدمات سئو سایت حرفه ای چه انتظاری داریم؟

همانطور که می دانید، هر شرکت خدمات سئو وبسایت،تمام تلاش خود را می کند که سایت شما را به صفحه اول گوگل بیاورد، شاید نتواند به رتبه یک بیاورد اما قطعا شما را به رتبه ای می آورد که بتوانید به افزایش درآمد خود فکر کنید.

برای رسیدن به این هدف، باید تغییراتی را در سایت ایجاد کنید تا موتورهای جستجو، شما را در صدر نتایج نشان دهند و باید مراحلی را گام به گام طی کرد تا به این نتیجه رسید.

اگر شرکتی از روش آسان برای گرفتن رتبه استفاده نماید و مسیر اصلی را طی نکند، قطعا شما به نتیجه دلخواهی که مدنظرتان بوده است، نخواهید رسید. این روش ها آسان و البته کم هزینه هم هستند اما امکان پنالتی شدن سایت یا صفحه را به همراه خواهند داشت. برای بستن قرارداد، حتما به بودجه مارکتینگ و اهداف و قانون های شرکت خود و شرکت خدمات Seo هم توجه لازم داشته باشید.

از مهمترین مراحلی که یک شرکت خدمات seo سایت حرفه ای می توان براساس نوع پلن و قرار داد انتظار داشت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحلیل و بررسی یک سایت
  • ارائه استراتژی سایت
  • استفاده از ابزارهای پیشرفته سئو
  • راه اندازی سئو و استفاده از کلاه سفید 
  • پشتیبانی سئو 

چرا ویکی دمی؟

خدمات بهینه سازی سایت ویکی دمی در دو مسیر مختلف ارائه شده که شما می توانید متناسب با نیاز و کسب و کارتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. مسیر اول، شامل انجام سئو سایت توسط کارشناسان ویکی دمی می شود که پس از عقد قرار داد، پروژه استارت می خورد و در مدت زمان معینی بر طبق قرارداد، نتایج مورد انتظار شما برآورده می شود. در مسیر دوم، شما نقشه راه و استراتژی کامل وب سایت تان را از ما خواهید گرفت و بر طبق آن، سایتتان را بهینه میکنید و با راهکارهایی که پیشنهاد می دهیم به صورت تضمینی از رقبایتان پیشی خواهید گرفت. در هر دو روش، خدمات سئوی سایت شما به صورت حرفه ای با کمترین هزینه، انجام می شود و به صفحه اول گوگل راه پیدا خواهید کرد.

الگوریتم های گوگل

۳ بازديد

معرفی الگوریتم های گوگل

گوگل به طور مرتب به معرفی الگوریتم های جدید خود می پردازد که بعضی از آن ها پس از فعالسازی، کل رتبه بندی های سایت ها را در SERP تغییر می دهند. ممکن است بعضی افراد با تاثیرات الگوریتم های  گوگل آشنایی کافی نداشته و یا بعضی نیز اهمیت آن را دست کم می گیرند. به منظور آشنایی بیشتر با الگوریتم های گوگل (Google Algorithms) ابتدا به تعریفی از الگوریتم ها پراخته و سپس با روش کار آن ها آشنا می شویم.

الگوریتم گوگل چیست؟​

به زبان ساده، الگوریتم در حقیقت به مجموعه ای از قواعد و قوانین گفته می شود که گوگل از آن ها برای رتبه بندی سایت ها او صفحات آن ها استفاده می نماید.

الگوریتم‌های گوگل، سیستم و چارچوب های پیچیده‌ای هستند که برای بازیابی داده‌ها از حافظه ایندکس گوگل و ارائه فوری بهترین نتایج ممکن برای عبارت سرچ شده توسط کاربر استفاده می شوند. موتور جستجو ترکیبی از الگوریتم‌ها و فاکتورهای متعدد برای رتبه‌بندی صفحات وب است، و از از آن ها برای نمایش صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) استفاده می‌کند.

در ابتدا، گوگل فقط تعداد کمی از الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می کرد، اما اکنون هر سال هزاران تغییر در آن ها ایجاد کرده و آن ها را به طور مرتب آپدیت می نماید. اکثر این به روز رسانی ها آنقدر جزئی هستند که مورد توجه قرار نمی گیرند، اما بعضی دیگر تمام رتبه بندی ها را به هم می ریزند.

الگوریتم های گوگل چگونه کار می کنند؟

الگوریتم‌ های سئو گوگل بسیار پیچیده بودهو روز به روز پیچیده‌تر نیز می‌شوند، زیرا گوگل دائم در تلاش است تا بهترین نتایج جستجو را به کاربران خود ارائه دهد. با تکامل یافتن این الگوریتم ها، گوگل به دنبال یافتن روش‌هایی است که جلوی بالا آمدن و رتبه گرفتن سایت هایی که به دنبال تقلب و دور زدن قوانین هستند را بگیرد و بهترین و مرتبط‌ ترین نتایج جستجو را نشان دهند. در حال حاضر گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها به صدها فاکتور مختلف توجه دارد. وقتی که گوگل تغییری بزرگ و اساسی در الگوریتم‌های خود ایجاد می‌کند، رسما آن را اعلام کرده و نامی به آن ها می‌دهد. آن وقت است که دنیای سئو حسابی به هم می‌ریزد و همه خود را به آب و آتش می‌زنند تا بفهمند این تغییرات به چه معناست و چطور باید خودشان را با آنها هماهنگ کنند تا رتبه سایت‌هایشان افت نداشته باشد. در ادامه لیست مهم‌ترین الگوریتم های گوگل به همراه توضیح کامل آورده شده است.

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا در سال ۲۰۱۱ با هدف بهبود تجربه کاربری و جلوگیری از صفحات اسپم و محتواهای بی کیفیت، کار خود را آغاز نمود. این الگوریتم در آپدیت های بعدی خود، مواردی مانند اعتبار وبسایت، سرعت بارگذاری و رابط کاربری را هم مد نظر قرار داده است.

الگوریتم پنگوئن

لینک های خارجی، توسط الگوریتم پنگوئن (Pinguin Algorithm) بررسی می شوند. پنگوئن بعد از معرفی مزرعه های لینک، آن ها را به طور کلی مورد هدف قرار داد و جلوی لینک های بی کیفیت را نیز گرفت. در صورت مشاهده لینک های بی کیفیت، قطعا در دام پنگوئن گرفتار خواهید شد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

اولین الگوریتمی که به صورت رسمی توسط گوگل معرفی شد، الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird Algorithm) می باشد. که تمرکز اصلی آن بر روی عبارات بوده و این امکان را به گوگل می دهد تا بتواند عبارات جستجو شده را به طور کامل تجزیه و تحلیل کند و سرعت دسترسی کاربران به نتایج را افزایش دهد.

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر به طور تخصصی به جستجو های محلی می پردازد و محل جست و جوی شما برای این الگوریتم مهم است. الگوریتم pigeon می تواند برای تمامی کسب و کارهای محلی که با هدف گرفتن رتبه بهتر مشغول به فعالیت هستند، بسیار مناسب باشد.

الگوریتم رنک برین

الگوریتم رنک برین  rankbrain، هوش مصنوعی گوگل است که با کمک تکنولوژی یادگیری ماشین، نتایج جستجو را به کاربر نمایش می‌دهد. الگوریتم رنک برین را می توان به عنوان الگوریتم کمکی برای مرغ مگس خوار دانست که بیشترین تمرکز آن، بررسی رفتار کاربران در سایت می باشد.

الگوریتم E-A-T

این الگوریتم در سال 2019 انتشار داده شد و گوگل با این رویکرد، سایت‌های حوزه سلامت، مالی و حقوقی را که دارای حساسیت بالایی بوده و به طور مستقیم با جان و مال افراد در ارتباط است را تحت تاثیر این الگوریتم قرار داد. E-A-T در واقع مخفف سه کلمه Expertise، Authoritativeness، و Trustworthiness است و روی تخصص، اعتبار، و اعتماد تاکید دارد.

آخرین تغییر الگوریتم های گوگل در سال 2022

آخرین آپدیتی که در هسته ی اصلی گوگل انجام شده است برای تاریخ 22 می 2022 می باشد.

این به روز رسانی های اساسی منجر به ایجاد تغییرات شگرفی در رتبه های سایت ها شده و می توانند باعث افت یا افزایش آن شوند. آخرین به روزرسانی که اخیرا توسط گوگل انجام شده است مربوط به سایت های اسپم نیز بوده است که در تاریخ 26 سپتامبر 2022، صورت گرفت.

این آپدیت گوگل، برای سایت هایی که پیام های اسپم ارسال می کنند و یا سایتی مملو از مطالب بیهوده دارند است، این آپدیت بسیار خطرناک بوده و سایت های زیادی را دچار جریمه و یا افت شدید رتبه کرده است. این بخش مدام درحال آپدیت می باشد.

سخن آخر

الگوریتم های گوگل در واقع چارچوب ها و قوانین های آن هستند که تاثیر مستقیم در رتبه بندی صفجه شما در گوکل دارند. با داشتن تسلط بر روی این الگوریتم ها و سئو، می توانید رتبه ای عالی برای صفجه خود کسب کنید. اگر تازه با سئو آشنا شده و به دنبال یادگیری و تسلط بر روی آن هستید، می توانید از سئو تضمینی سایت ویکی دمی استفاده کرده و برای اطلاع از قیمت و تعرفه سئو با ما تماس بگیرید.

خدمات آنالیز سئو سایت

۳ بازديد

با تجزیه و تحلیل سئو سایت، تمام پتانسیل و فرصت های موجود در سایت خود را به دست آورده و می توانید بر اساس آن ها برای بهبود رتبه بندی خود در SERP به آنها بپردازید تا رتبه بهتری را کسب کنید.

این شامل Site Audit و شناسایی قسمت هایی از سایت است که می توانید برای ربات های موتور جستجو بهینه سازی کنید.

آنالیز سئو سایت به شما کمک می کند تا  متوجه شوید چه بخش هایی از استراتژی سئو شما کار می کند، بزرگترین موانع خود را شناسایی کرده و چگونه مانع بهبود و افزایش رتبه سایت شما شده اند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، با خدمات آنالیز سئو سایت می توانید به نقاط قوت و ضعف سایت خود بپردازید و راه را برای افزایش درآمد هموارتر کنید.

چرا بررسی سئو سایت مهم است؟

درک و بینشی که از آنالیز سایت خود به دست می اورید، به شما این فرصت را می دهد که تجربه بهتری را برای کاربران و بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورید. این درک و فهم به بهتر کردن محتوای سایت نیز کمک کرده و باعث بهتر شدن روابط سایت شما با گوگل نیز می شود.
به بیان ساده، تجزیه و تحلیل سئو برای رتبه بالاتر، گسترش دسترسی، افزایش ترافیک و رسیدن به اهداف کسب و کار ضروری است.
با استفاده از آنالیز سئو سایت می توان تصمیمات استراتژی بهتری گرفت که زمان و منابع مصرف شده را کاهش می دهد. بدون انالیز دقیق سئو سایت شما، تصمیم گیری درست و آگاهانه برای بهبود رتبه سایت خود در SERP، تقریبا غیرممکن است.

چرا باید آنالیز سئوی خود را به ویکی دمی بدهیم؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آید که “چرا باید چک سئو سایت خود را به ویکی دهیم و از ابزارهای رایگان استفاده نکنیم؟” در جواب این سوال باید بگوییم که قطعا استفاده از ابزارها مقرون به صرفه تر بوده است؛ اما شما نمی توانید یک گزارش جامع از مشکلات سایت را به صورت یکجا به همراه داشتن استراتژی در جهت رفع آن ها داشته باشید. خیلی از ابزارها، به صورت تخصصی برای یک بخشی از سئو فعالیت می کنند و ابزارهایی هم که به صورت جامع هستند، اکثرا پولی بوده و کار با آنها راحت نیست. تیم ویکی دمی با بررسی رقبا، سفارش سئو تضمینی سایت و آنالیز نقاط قوت و ضعف سایت شما، گام به گام همراه شما خواهد بود تا به رفع آن مشکلات بپردازید و درآمد خود را نیز افزایش دهید. برای اطلاع از قیمت و تعرفه سئو می توانید به وبسایت ما مراجعه نمایید.

تعرفه سئو چگونه محاسبه می شود؟

۳ بازديد

خیلی از کسب و کارها با کلمه سئو آشنایی کافی دارند و میدانند که اگر سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نمایند، چه ترافیک و افزایش درآمدی به همراه خواهند داشت. اما مشکل اصلی این است که خیلی از بیزینس ها نمی دانند که هزینه های سئو سایت چقدر است و محاسبه قیمت آن چگونه انجام می شود؟ 

زمانیکه این سوال پرسیده می شود”قیمت و تعرفه سئو سایت چکونه محاسبه می شود، مطمئنا شما منتظر قیمت خواهید بود اما جوابی که به شما داده می شود این است، ” بستگی دارد”. که با شنیدن چنین جوابی ناراحت می شوید. اما حقیقت این است که قیمت خدمات بهینه سازی سایت به فاکتورهایی بستگی دارد.

همانطور که می دانید، رساندن یک سایت به صفحه اول گوگل میتواند کسب و کار شما را چه بصورت آنلاین و چه بصورت آفلاین، دچار تغییرات زیادی کند. اما برای اینکه به صفحه اول گوگل بیایید چقدر باید هزینه کنید؟!

همانطور که در جریان هستید، برای سئو سایت نمی توان روش خاصی را برای قیمت گذاری در نظر گرفت. اما لیست قیمت گذاری سئو که عموم سئوکاران از ان استفاده می کنند به شرح زیر است:

  • قیمت گذاری سئو بر اساس کلمات کلیدی: این یک روش رایج در بین سئوکاران و کارفرماها است. کارفرما، لیستی از کلمات را به کارشناس سئو می دهد و از او می خواهد که طبق کلمات داده شده، سایت او را سئو کند. البته بسیاری از سئوکارها برای اینکه بتوانند این کلمات که ممکن است رقابتی و سخت باشد را طبق قرارداد، به جایگاهی که مدنظر آن ها است، بیاورند. قطعا، در صورت نگرفتن رتبه و جایگاه، هزینه ای دریافت نخواهند کرد.
  • روش قیمت گذاری SEO طبق ورودی های گوگل: افرادی که با گوگل و ابزارهای آن مانند سرچ کنسول آشنایی کافی دارند، عموما از این روش برای دریافت ورودی و افزایش درآمد خود استفاده می کنند. ان ها با آنالیز سایت خود و رقبا و کلمات لانگ تیل، می توانند سریعتر از دیگر روش های سئو، به درآمد و جایگاه بالا در سرپ گوگل برسند.
  • قیمت گذاری سئو سایت با درنظرگرفتن رتبه و جایگاه: یکی دیگر از روش ها برای تعرفه سئوی سایت، در نظر گرفتن جایگاه کلماتی است که کارفرما به کارشناس سئو می دهد. اگر این کلمات در جایگاهی که گفته شده است، رتبه نگیرند؛ در انتهای قرارداد، درآمدی نیز کسب نخواهند کرد. این نوع قرارداد، از اشتباه ترین روش ها برای قیمت گذاری به حساب می آید.

 

عوامل موثر بر هزینه سئو سایت

برای راه اندازی یک سایت و کسب درآمد، در قدم اول باید بودجه ای برای طراحی سایت و سپس بودجه ای برای سئو و بهینه سازی آن در نظر بگیرید. نرخ سئو سایت، بسته به نوع کسب و کار، نوع سایت و قالب، وضعیت کنونی سایت در نتایج جستجو، از نظر زمان و حجم کاری که در نظر گرفته می شود، می تواند متفاوت باشد. 

برای انجام بهینه سازی سایت، می توان از روش های گوناگونی استفاده نمود که هر روشی دارای پکیج های مختلفی می باشد. بطور مثال، بعضی از افراد و کسب و کار ها، از قبل کلماتی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اند و قصد دارند بر روی آن کلمات، بهینه سازی سایت یا همان سئو را انجام دهند و به صفحه اول گوگل بیایند. بعضی از کسب و کارها فقط به دنبال سئو داخلی، سئو تکنیکال و یا سئو خارجی هستند که هر کدام از آن ها دارای قیمت متفاوتی می باشد.

اما چرا بعضی از کسب و کار ها تمرکز بر روی یک کلمه خاص دارند؟

با توجه به استراتژی های یک کسب و کار، این هدف می تواند مختلف باشد، مثلاً در فروشگاه های اینترنتی، زمانی که سایتی در کلمات بزرگ مانند خرید گوشی موبایل، قیمت گوشی موبایل و… بالا می آید، صاحبان سایت می توانند با تامین کننده های بزرگ صحبت کنند و با توجه به جایگاه سایتشان از آن ها پیشنهادهای ویژه قیمتی نیز بگیرند. در بعضی مواقع کسب و کارها تمایل دارند با کلماتی که اکثر رقبا در آن بالا هستند یا کلمات دیگری که وابسته به بیزینس آن ها است، به جستجو و انتخاب کلمه کلیدی بپردازند. با آنالیز چنین کلماتی، متوجه می شوند که کدام کلمه کلیدی، بیشترین و کدام یک کمترین جستجو توسط کاربران در سطح اینترنت را  دارا هستند. آن ها در این حالت سعی می کنند که با بهینه سازی روی چنین کلماتی، سایت خود را در نتایج گوگل به صفحه اول و حتی رتبه های بالا نیز برسانند. 

 

لیست قیمت سئو به چه مواردی بستگی دارد؟

 

عموما، لیست تعرفه سئو و هزینه نهایی که برای بهینه سازی یک سایت در نظر گرفته می شود، به عوامل زیادی بستگی دارد. همانطور که مطلع هستید، هزینه سئو در هر سایتی با وب سایتی دیگر متفاوت بوده که این قیمت بر اساس بررسی و آنالیزی که بر روی سایت انجام می شود، محاسبه می گردد. بیشتر شرکت های خدماتی سئو، بعد از آنالیز یک سایت می توانند نرخ دقیقی از بهینه سازی را اعلام نمایند. با این حال، لیست قیمت سئو به موارد زیر هم وابسته است:

  • میزان رقابت و سختی و آسان بودن بین کلمات کلیدی
  • عمر دامنه و  سایت
  • کیفیت محتواهای نوشته شده و مرتبط بودن با کلمات کلیدی
  • بررسی تراکم کلمات کلیدی و بهینه سازی ان
  • بررسی جایگاه اولیه سایت و تضمین جایگاه بعد از اتمام کار
  • استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید

همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که برای بهینه سازی یک سایت، فقط از یک کلمه کلیدی استفاده ننمایید و بعد از بررسی رقبا و رفتارهای کاربران، طیف کلمات کلیدی خود را افزایش دهید.