تعرفه سئو چگونه محاسبه می شود؟

۴ بازديد

خیلی از کسب و کارها با کلمه سئو آشنایی کافی دارند و میدانند که اگر سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه نمایند، چه ترافیک و افزایش درآمدی به همراه خواهند داشت. اما مشکل اصلی این است که خیلی از بیزینس ها نمی دانند که هزینه های سئو سایت چقدر است و محاسبه قیمت آن چگونه انجام می شود؟ 

زمانیکه این سوال پرسیده می شود”قیمت و تعرفه سئو سایت چکونه محاسبه می شود، مطمئنا شما منتظر قیمت خواهید بود اما جوابی که به شما داده می شود این است، ” بستگی دارد”. که با شنیدن چنین جوابی ناراحت می شوید. اما حقیقت این است که قیمت خدمات بهینه سازی سایت به فاکتورهایی بستگی دارد.

همانطور که می دانید، رساندن یک سایت به صفحه اول گوگل میتواند کسب و کار شما را چه بصورت آنلاین و چه بصورت آفلاین، دچار تغییرات زیادی کند. اما برای اینکه به صفحه اول گوگل بیایید چقدر باید هزینه کنید؟!

همانطور که در جریان هستید، برای سئو سایت نمی توان روش خاصی را برای قیمت گذاری در نظر گرفت. اما لیست قیمت گذاری سئو که عموم سئوکاران از ان استفاده می کنند به شرح زیر است:

  • قیمت گذاری سئو بر اساس کلمات کلیدی: این یک روش رایج در بین سئوکاران و کارفرماها است. کارفرما، لیستی از کلمات را به کارشناس سئو می دهد و از او می خواهد که طبق کلمات داده شده، سایت او را سئو کند. البته بسیاری از سئوکارها برای اینکه بتوانند این کلمات که ممکن است رقابتی و سخت باشد را طبق قرارداد، به جایگاهی که مدنظر آن ها است، بیاورند. قطعا، در صورت نگرفتن رتبه و جایگاه، هزینه ای دریافت نخواهند کرد.
  • روش قیمت گذاری SEO طبق ورودی های گوگل: افرادی که با گوگل و ابزارهای آن مانند سرچ کنسول آشنایی کافی دارند، عموما از این روش برای دریافت ورودی و افزایش درآمد خود استفاده می کنند. ان ها با آنالیز سایت خود و رقبا و کلمات لانگ تیل، می توانند سریعتر از دیگر روش های سئو، به درآمد و جایگاه بالا در سرپ گوگل برسند.
  • قیمت گذاری سئو سایت با درنظرگرفتن رتبه و جایگاه: یکی دیگر از روش ها برای تعرفه سئوی سایت، در نظر گرفتن جایگاه کلماتی است که کارفرما به کارشناس سئو می دهد. اگر این کلمات در جایگاهی که گفته شده است، رتبه نگیرند؛ در انتهای قرارداد، درآمدی نیز کسب نخواهند کرد. این نوع قرارداد، از اشتباه ترین روش ها برای قیمت گذاری به حساب می آید.

 

عوامل موثر بر هزینه سئو سایت

برای راه اندازی یک سایت و کسب درآمد، در قدم اول باید بودجه ای برای طراحی سایت و سپس بودجه ای برای سئو و بهینه سازی آن در نظر بگیرید. نرخ سئو سایت، بسته به نوع کسب و کار، نوع سایت و قالب، وضعیت کنونی سایت در نتایج جستجو، از نظر زمان و حجم کاری که در نظر گرفته می شود، می تواند متفاوت باشد. 

برای انجام بهینه سازی سایت، می توان از روش های گوناگونی استفاده نمود که هر روشی دارای پکیج های مختلفی می باشد. بطور مثال، بعضی از افراد و کسب و کار ها، از قبل کلماتی را برای کسب و کار خود انتخاب کرده اند و قصد دارند بر روی آن کلمات، بهینه سازی سایت یا همان سئو را انجام دهند و به صفحه اول گوگل بیایند. بعضی از کسب و کارها فقط به دنبال سئو داخلی، سئو تکنیکال و یا سئو خارجی هستند که هر کدام از آن ها دارای قیمت متفاوتی می باشد.

اما چرا بعضی از کسب و کار ها تمرکز بر روی یک کلمه خاص دارند؟

با توجه به استراتژی های یک کسب و کار، این هدف می تواند مختلف باشد، مثلاً در فروشگاه های اینترنتی، زمانی که سایتی در کلمات بزرگ مانند خرید گوشی موبایل، قیمت گوشی موبایل و… بالا می آید، صاحبان سایت می توانند با تامین کننده های بزرگ صحبت کنند و با توجه به جایگاه سایتشان از آن ها پیشنهادهای ویژه قیمتی نیز بگیرند. در بعضی مواقع کسب و کارها تمایل دارند با کلماتی که اکثر رقبا در آن بالا هستند یا کلمات دیگری که وابسته به بیزینس آن ها است، به جستجو و انتخاب کلمه کلیدی بپردازند. با آنالیز چنین کلماتی، متوجه می شوند که کدام کلمه کلیدی، بیشترین و کدام یک کمترین جستجو توسط کاربران در سطح اینترنت را  دارا هستند. آن ها در این حالت سعی می کنند که با بهینه سازی روی چنین کلماتی، سایت خود را در نتایج گوگل به صفحه اول و حتی رتبه های بالا نیز برسانند. 

 

لیست قیمت سئو به چه مواردی بستگی دارد؟

 

عموما، لیست تعرفه سئو و هزینه نهایی که برای بهینه سازی یک سایت در نظر گرفته می شود، به عوامل زیادی بستگی دارد. همانطور که مطلع هستید، هزینه سئو در هر سایتی با وب سایتی دیگر متفاوت بوده که این قیمت بر اساس بررسی و آنالیزی که بر روی سایت انجام می شود، محاسبه می گردد. بیشتر شرکت های خدماتی سئو، بعد از آنالیز یک سایت می توانند نرخ دقیقی از بهینه سازی را اعلام نمایند. با این حال، لیست قیمت سئو به موارد زیر هم وابسته است:

  • میزان رقابت و سختی و آسان بودن بین کلمات کلیدی
  • عمر دامنه و  سایت
  • کیفیت محتواهای نوشته شده و مرتبط بودن با کلمات کلیدی
  • بررسی تراکم کلمات کلیدی و بهینه سازی ان
  • بررسی جایگاه اولیه سایت و تضمین جایگاه بعد از اتمام کار
  • استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید

همیشه این نکته را به خاطر بسپارید که برای بهینه سازی یک سایت، فقط از یک کلمه کلیدی استفاده ننمایید و بعد از بررسی رقبا و رفتارهای کاربران، طیف کلمات کلیدی خود را افزایش دهید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.