آموزش سرچ کنسول

۱ بازديد

آموزش سرچ کنسول (Google Search Console) یک ابزار رایگان مدیریت سایت و سئو است که توسط گوگل ارائه‌شده است. درگذشته نام این ابزار گوگل وبمستر تولز (google webmaster tools) بوده که امروزه به سرچ کنسول تغییر کرده است. 


اهمیت یادگیری گوگل سرچ کنسول برای تحلیل سایت و سئو چیست؟ 

شما نمی‌توانید وارد دنیای اینترنت و سئو سایت شوید و از ابزار قدرتمند سرچ کنسول استفاده نکنید، سرچ کنسول، یک باید برای تمام کسانی است که می‌خواهند در اینترنت، سایت داشته باشند و یا سایتی را مدیریت نمایند تا بتوانند خود را به صفحه اول گوگل برسانند. برای مدیران مجموعه‌ها، سایت‌ها و همچنین وب‌مستر‌ها یک امر ضروری است تا به این ابزار و گزارش‌های آن تسلط داشته باشند.

با استفاده از Google Search Console می‌توانید خطاهای صفحه ۴۰۴، مشکلات تکرار محتوا و… را شناسایی کنید و آنها را رفع کنید. این اقدامات بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو را داشته و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

گوگل، ابزارهای قدرتمند بسیاری را ارائه داده است که سرچ کنسول را می‌توان به‌ عنوان پرکاربردترین و قوی‌ترین آن‌ها نام برد اما برخلاف تصور، فراگیری این ابزار کاربردی بسیار ساده است که می توانید از آن برای بررسی سئو سایت خود استفاده کنید. به کمک سرچ کنسول می‌توان اطلاعات زیادی را کسب نمود که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  • بررسی و مقایسه کلمات کلیدی سایت که بیشترین جستجو را در گوگل داشته‌اند.
  • بررسی و مقایسه میزان کلیک از کلمات کلیدی و ورودی‌های گوگل
  • بررسی وضعیت صفحات سایت ما برای ربات‌های گوگل و گرفتن تایید
  • مشاهده پیغام‌های مشکلات امنیتی و اخطار‌های پنالتی گوگل در صورت رخ‌ دادن
  • معرفی صفحات جدید و ایندکس کردن آن‌ها در گوگل
  • بررسی لینک‌سازی‌های داخلی و بک‌لینک‌ها
  • شناخت مشکلات، خطاهای موجود و رفع آن‌ها

هیچ تخصصی را بدون تجربه نمی‌توانید کسب کنید. سرچ کنسول گوگل (Google Search Console) نیز از این قاعده مستثنی نیست. علی‌رغم سادگی استفاده از این ابزار برای کسب تخصص‌های مربوط به آن، به تلاش و تمرین بسیار زیادی نیاز دارید. کار با ابزار سرچ کنسول نیاز به ذهن تحلیل‌گر و بررسی‌کننده دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.