از بک لینک چه می دانید؟

۱ بازديد

به زبان ساده، لینکی که از سایتی دیگر به سایت شما داده شود را بک لینک می‌گویند.صفحه‌هایی با بک لینک بیشتر، به‌طور طبیعی آمار جستجو و رتبه بالا‌تری خواهند داشت.

منظور ما از لینک، متن یا تصاویری هستند که با کلیک روی آن‌ها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل می‌شود. بک‌لینک در سئو بسیار تاثیر‌گذار است. ما در این مقاله به بررسی اهمیت بک‌لینک، نحوه ساخت آن و نحوه تعیین ارزش لینک‌های خارجی پرداخته‌ایم. اگر می‌خواهید سایت خود را به رتبه برتر برسانید، این مقاله راهنمای شما خواهد بود.

تاثیر لینک خارجی در سئو؛ ارتقا رتبه سایت با بک لینک

پس از پاسخ به سوال «بک لینک چیست» و آشنایی با ماهیت آن، نوبت به بررسی تاثیر بک لینک در سئو می‌رسد. در‌واقع لینک‌های خارجی به‌طور مستقیم در سئو سایت تاثیر می‌گذارند؛ زیرا هنگامی که لینکی از یک صفحه در سایت دیگر ایجاد شود، ارزشمندی محتوای آن تایید شده است. یعنی، ربات‌های موتور جستجو می‌فهمند که صفحه لینک داده شده ارزشمند و کارآمد خواهد بود.

برای تولید یک صفحه ارزشمند در سایت خود، ابتدا باید نیاز کاربر را در نظر بگیرید. سپس با تکنیک‌های سئو، صفحه را برای ربات‌های گوگل نیز شفاف‌سازی کنید. برای اینکه محتوایی ارزشمند داشته باشید، باید نسبت به قوانین SEO تسلط کافی پیدا کنید. برای شروع پیشنهاد می‌شود مقاله سئو چیست را مطالعه کرده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

از زمان پی‌ریزی الگوریتم گوگل، لینک‌ها از مهم‌ترین فاکتور‌های تعیین رتبه در این موتور جستجو محسوب می‌شدند. همان‌طور که گوگل تایید کرده، با وجود تغییرات متعددی که در این الگوریتم ایجاد شد، همچنان این فاکتور جزو سه اصل تعیین رتبه سایت باقی مانده است.

ساخت بک لینک؛ از اعتبار دامنه تا انتخاب انکر‌تکست

برای این که به‌طور کامل به سوال بک لینک چیست پاسخ داده باشیم، باید نحوه ساخت بک لینک را نیز بررسی کنیم. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با خرید بک لینک از هر سایتی می‌توانند سیگنال ارزشمندی را به ربات‌های گوگل ارسال کنند. با‌این وجود، باید منتظر جریمه گوگل باشید!

در واقع خرید بک لینک، به دلیل آگاه نبودن نسبت به قوانین ساخت بک لینک است. بک لینک‌هایی که به سایت‌های اسپم با اعتبار دامنه پایین ایجاد می‌شوند، برای سایت شما نیز مشکل ایجاد خواهند کرد.

در هنگام ساخت بک لینک، باید به کلمه‌ای که لینک روی آن ایجاد شده، دقت بیشتری شود. این عبارت اصطلاحاً انکر تکست نام دارد. در ادامه به‌طور کامل مفهوم و اهمیت انکر تکست را بررسی خواهیم کرد.

قرار دادن بک لینک در سایت؛ توجه به متن لینک شده یا Anchor Text

انکر تکست یا متن لینک شده به این معنی است که لینک روی چه عبارتی قرار گرفته است. به‌عنوان مثال در گذشته رایج بود که در عبارت «برای ورود به سایت اینجا کلیک کنید»، لینک را بر روی کلمه اینجا قرار می‌دادند. عبارت «اینجا» متن لینک‌شده یا همان Anchor Text محسوب می‌شد.

ولی اشتباه بزرگ بی‌توجهی به عبارت انکر تکست است. هنگام بررسی گوگل برای بک لینک، ربات‌ها به انکر تکست توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند. عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به سایت شما در این عبارت خواهد بود. اگر سایت شما با عبارت «کتاب» لینک داده شود، جایگاه شما در کلمه کتاب در گوگل بهتر خواهد بود. ولی اگر این لینک با عبارت «موبایل» ایجاد شده باشد، جایگاه شما در عبارت «موبایل» بهبود خواهد یافت.

با بروزرسانی الگوریتم‌های گوگل، استفاده غیرطبیعی از یک عبارت به عنوان Anchor Text نیز به‌عنوان راهی برای شناسایی سایت‌های اسپم و جریمه آن‌ها تبدیل شده است.

باید روی بک‌لینک‌های آینده دار سرمایه‌گذاری و تمرکز کنید

همیشه بک‌لینک‌هایی که به صورت طبیعی یا از طریق روش‌های کلاه سفید دریافت شده‌اند مؤثرتر هستند. درواقع، اگر به دنبال فعالیت بلندمدت و یک کسب و کار آتیه‌دار هستید، باید روی بک‌لینک‌هایی تمرکز کنید که هوش مصنوعی رو به رشد گوگل هم، هرگز نتواند هیچ نکته مشکوکی را در آن‌ها پیدا کند. ضمناً توجه داشته باشید که گوگل به سمت آینده‌ای حرکت می‌کند که ذکر بدون لینک و نه ‌فقط بک لینک به یکی از علامت‌های اعتبار و ارزش سایت تبدیل خواهد شد. البته بک لینک‌ها همچنان جایگاه خود به عنوان یکی از عوامل مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها را حفظ خواهند کرد، اما استفاده از روش‌های ترویج برند به‌وسیله سئوی off-page یا خارجی (شبکه‌های اجتماعی، نقد و نظرات آنلاین، خدمات مشتریان و موارد مشابه) به عنوان مکمل بک لینک می‌تواند باعث پیشرفت هرچه بیشتر کسب و کار شما شود.

حرف آخر

بک لینک یکی از شاخص‌های گوگل برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو است؛ بنابراین اگر به دنبال رشد و پیشرفت کسب و کار خود هستید نمی‌توانید و نباید از جذب بک لینک غافل شوید. درعین‌حال، نکته‌ای که در مبحث بک لینک باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه شاید توسل به برخی از روش‌های نه‌چندان درست بتواند در کوتاه‌مدت موفقیت‌آمیز به نظر برسد، اما هیچ‌گاه ماه برای هوش مصنوعی رو به رشد موتورهای جستجو پشت ابر نخواهد ماند؛ بنابراین برای موفقیت در فرآیند بک لینک سازی، به مطالب و نکاتی که در این مقاله برشمرده شد توجه کنید و به خاطر داشته باشید که همیشه کیفیت بر کمیت مقدم است.

اگر نمی دانید چگونه برای خود بک لینک ساخته و به دنبال سایتی برای خرید بک لینک هستید، می توانید از سئو سایت تضمینی ویکی دمی استفاده نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.